making reagular2cooking regular2lovingliving regular2new reader3

Tuesday, June 26, 2007

Venner og symaskiner - Friends & Sewing Machines



Denne helgen har jeg sydd på lånt symaskin. Takk og lov for gode venner. Jeg har funnet ut at jeg fint kan klare meg uten symaskin, men aldri uten gode venner. Og når jeg er så heldig å ha gode venner med symaskin er lykken komplett.

Helt siden jeg kom hjem fra Gøteborg har jeg klødd i fingrene etter å bruke stoffene jeg kjøpte der. Selv om jeg er veldig glad i rosa har jeg aldri være en roseperson, men dette rosestoffet falt i smak. Fikk laget to bordbrikker. På forsiden har jeg brukt rosestoffet, som jeg har sydd kontursting på enkelte steder for å fremheve mønteret. På baksiden har jeg brukt det hvite bomullsstoffet med rutete struktur. Nå kan jeg kose meg med engelsk frokostte å føle meg riktig så sofistikert.


This weekend I have been sewing on a borrowed machine. Thank God for good friends. I have found out that I can live without sewing machines but never without friends. And when I am as fortunate as to have good friends with sewing machines the happiness is complete.


Since I came home from Gothenburg my fingers have been itching to use the fabrics I bought there. Even if I love pink I have never been a rose-person. However, this rose fabric I fell in love with and ended up making two coasters with it. I hand sew some simple stitches following the pattern to emphasize it. On the back I used the white cotton fabric with squared texure. Now I can enjoy my english breakfast tea quite sophistically.

4 comments:

  1. Skønt. De er smukke, dejlige farver.

    ReplyDelete
  2. love the fabrics...can I add you to my favourite blogs to visit?

    ReplyDelete
  3. I bland behöver man bara lite rosa! Efter att jag fick min dotter för fem år sedan har det bivit ganska mycket sådant! Jag har till och med rosa kläder numera :) Dina underlägg är jättesöta!

    ReplyDelete
  4. Ja! Mer rosa i livene våre :-)

    Tanya: Yes ofcourse you can! I'd be honored.

    ReplyDelete

Thank you for letting me know you were here!